Articles

Pernod Ricard Belgium


Version Francophone

                                                                                                                  Persbericht

Pernod Ricard Belgium neemt de verdeling van Domecq Bodegas in België over en breidt zo haar gamma uit.

Brussel, 08 april 2013 – Domecq Bodegas, Spaans filiaal van de groep Pernod Ricard sinds 2005, is producent van een aantal gerenommeerde wijnm
erken zoals : Ysios, Azpilicueta, Tarsus, AGE, Aura en niet te vergeten Campo Viejo, een van de meest bekende Spaanse wijnen ter wereld Sinds 1 april wordt de totaliteit van de wijnen van Domecq Bodegas in België verdeeld door Pernod Ricard Belgium.

We zijn verheugd dat we onze catalogus mogen uitbreiden met het merk Campo Viejo, een echt juweel onder de wijnen. Ook de andere parels die Domecq Bodegas rijk is, zoals Ysios of Azpilicueta, zijn een mooie aanwinst, verklaart Béatrice Morane, Managing Director van Pernod Ricard Belgium. Spaanse wijnen kennen een groeiend succes in België en we willen Domecq Bodegas helpen om ook hier even goed gesmaakt te worden als in de rest van de wereld. De wijnen van de regio La Rioja hebben ook bij ons nog een enorm groeipotentieel .”

aNl

Campo Viejo kende vorig jaar een forse groei dankzij een grote vooruitgang op de internationale markten: +20% in Groot-Brittannië en een indrukwekkende groei van 75% in Canada[1]. Het merk wordt gelauwerd over de hele wereld en heeft verschillende eerste prijzen gewonnen in tal van prestigieuze wedstrijden. Recent kaapte Campo Viejo nog de gouden plak weg op le Challenge International du Vin 2012, de Critics Challenge 2012 en op Mundus Vini 2012.

“De verdeling van Domecq Bodegas in België laat ons toe ons gamma te verstevigen, onderlijnt Emmanuel Vandeperre, Brand Manager Wine bij Pernod Ricard Belgium. Deze Spaanse wijnen van hoog niveau voegen zich moeiteloos bij onze andere gerenommeerde merken zoals Jacob’s Creek (Australië), Brancott Estate (Nieuw-Zeeland) of Echtart (Argentinië).”

                                                                                 ***

Over Pernod Ricard Belgium

Pernod Ricard Belgium werd opgericht in april 1996 en staat onder leiding van Pernod Ricard, medeleider op wereldniveau in de sector van wijn en sterke dranken. Met een volume van 9,3 miljoen liter in 2011 in België en Luxemburg, is Pernod Ricard Belgium een van de snelst groeiende bedrijven in haar sector. De organisatie maakt deel uit van de Belgische en Luxemburgse marktleiders. Bovenop het wijnaanbod met Domecq Bodegas en Jacob’s Creek verdeelt Pernod Ricard Belgium ook nog Ricard, Chivas Regal, Havana Club, Jameson, Malibu, Mumm, Perrier-Jouët, ABSOLUT Vodka, Disaronno en Sandeman.
www.pernod-ricard-belgium.com




Voor meer informatie, contacteer:

Pernod Ricard Belgium – Emmanuel Vandeperre – Brand Manager Wine – Cette adresse e-mail est protégée contre les robots spammeurs. Vous devez activer le JavaScript pour la visualiser. - Tel.: 02 663 62 62

MindShake – Amandine Vandeputte – Cette adresse e-mail est protégée contre les robots spammeurs. Vous devez activer le JavaScript pour la visualiser. – Tel.: 02 478 18 44

 



Het gamma bestaat uit vier rode wijnen (Tempranillo, Reserva, Gran Reserva en Dominio), een rosé (Tempranillo Rosé), twee witte wijnen (Viura en Semidulce) en twee cava’s (Brut Rosé en Brut Reserva).

Campo Viejo, opgericht in 1959, is steeds een pionier geweest betreffende de botteling en export van Rioja-wijnen. Als allereerste Spaanse wijnhuis behaalde Campo Viejo het CarbonNeutral® cerificaat en het ISO 9000 kwaliteitscertificaat. Het maakt deel uit van de meest moderne en technologisch geavanceerde wijnhuizen ter wereld en het is het eerste wijn-en alcoholbedrijf dat het CSR Certificaat SR 10 kreeg toegekend.



 


De essentie van Rioja wordt gedefinieerd door een unieke stijl van wijnbereiding waarbij kwaliteit de belangrijkste parameter is. De uitzonderlijke ‘blend’ van de traditionele druivensoorten van la Rioja – Tempranillo, Graciano en Mazuelo – voorziet de wijnen van een sterke persoonlijkheid, structuur en complexiteit, en biedt een brede waaier aan sensaties. Het is een van de meest dynamische Spaanse wijnmerken.







Het vlaggenschip van het nieuwe Rioja. Een wijnfilosofie die op drie belangrijke pijlers steunt: de uitmuntendheid van het wijnproces, de constante innovatie en het respect voor de identiteit van de wijnregio. De wijngaard produceert enkel “Reserva” wijn en limited editions met unieke samenstellingen als resultaat van exclusieve samenwerkingen met de mode-, cultuur- en keukenwereld.


 



[1] Bronnen : Nielsen Scantrac TAM Sem 05 2013 en OBI TAM Sem 52 2012